مد در جهانمد در خاورمیانهمد در کشورهای عربی

فشن شو در دبی

یک عزم جهانی و البته منطقه‌ای برای معرفی دبی به عنوان پایتخت مد خاورمیانه وجود دارد. ورود Dubai Fashion Week به تقویم بین‌المللی مد جایگاه دبی را به عنوان پایتخت مد جهانی در کنار نیویورک، لندن، پاریس و میلان تقویت کرد.

دبی پنجمین پایتخت مد جهانی

دبی سالانه مقصد بسیاری از گردشگران و سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا است. اقتصاد دبی به دلیل شرایط سهل‌الوصولی که برای مهاجران و غیربومیان فراهم کرده است توانسته علاوه بر تجار، توجه بسیاری از هنرمندان را هم در همه‌ی زمینه‌ها به خود جلب کند. یک عزم جهانی و البته منطقه‌ای برای معرفی دبی به عنوان پایتخت مد خاورمیانه وجود دارد. بنابراین برگزاری انواع ایونت‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با فشن، فشن شو در دبی ، همچنین برپایی مناطقی در دبی مانند منطقه طراحی دبی (D3)، از الزامات تثبیت جایگاه دبی در میان چهار پایتخت جهانی مد یعنی پاریس، لندن، نیویورک و میلان است.

در همین خصوص هنرمندان و طراحان مد و فشن از این قائده مستثنی نیستند و این شهر سال‌هاست پذیرای تمامی برندها از سراسر دنیا شده است. برندهای لوکس و خاصی مانند کوکو شنل و کریستین دیورِ فرانسوی، بربری و مک‌کوئینِ انگلیسی، تام فورد و کلوین کلینِ آمریکایی، ورساچه و گوچیِ ایتالیایی، الی صعب و زهیر مرادِ لبنانی، و بسیاری از برندهای لاکچری و مطرح دنیا که بوتیک‌های آن ها در مال‌های بزرگی چون دبی مال (Dubai Mall) و مال امارات (Mall of Emirates) و… حضور دارند. برگزاری انواع فشن‌ شو در دبی یکی از استراتژی‌های بازاریابی این شهر برای جذب هرچه بیشتر طراحان و هنرمندان به این شهر است. همچنین دبی این اطمینان را به طراحان می‌دهد که بازدهی بسیار عالی را از زمان، پول و تلاش سرمایه‌گذاری شده در فشن‌شوها دریافت می‌کنند.

Dubai Mall
Dubai Mall
mall of the emirates
mall of the emirates

خیابان مد در دبی مال دبی

درست است که شما به محض ورود به شهر لوکس دبی با حضور بی‌وقفه تمامی برندهای مطرح دنیا از داخل فرودگاه گرفته تا مال‌های بزرگی چون Mall of Emirates، و Dubai Marina Mall مواجه می‌شوید؛ این‌ها همگی بوتیک‌های درجه یک از برندها در دبی هستند؛ اما حضور برندهای مد و لباس و طراحان برجسته دنیا در دبی مال در کنار بزرگترین برج دنیا یعنی برج خلیفه، یک تجربه متفاوت، سوپرلوکس و خاص برای برندها می‌باشد.

این یکی دیگر از استراتژی‌های اقتصادی و هنری دبی برای تثبیت موقعیت این شهر در دنیا به عنوان مرکز تجارت جهانی و پنجمین پایتخت مد و فشن دنیا در خاورمیانه است. دبی با طراحی و ایجاد لاین مد و فشن در یکی از بزرگترین مال‌هایش به نام Fashion Avenue (خیابان مد) تجربه ای لوکس را برای مشتریان و علاقه‌مندان خود فراهم کرده است. خیابان مد دبی مال Dubai Mall Fashion Avenue جایی که تجمل در خاورمیانه در بالاترین سطح خود است. خیابان مد دبی مال از مدل سنتی یک بوتیک ساده فراتر رفته است.

Dubai Mall Fashion Avenue
Dubai Mall Fashion Avenue

Fashion Avenue یک تجربه خرید لوکس

شما وقتی وارد این طبقه از دبی مال می‌شوید، تصور می‌کنید وارد دنیای با اصالت مد شده‌اید که در آن نماهای نمادینی مد مانند CHANEL، و Christian Dior Couture و Louis Vuitton و Saint Laurent boutique در یک ردیف در کنارهم به حالت خیره‌کننده ای قرار گرفته‌اند. هر بوتیک یک شاهکار معماری است که با بهترین متریال و دقت زیادی طراحی شده تا داستان و میراث منحصر به فرد برند را منعکس کند. شما با قدم گذاشتن در داخل بوتیک، با کارکنان آموزش دیده و بی عیب و نقصی روبرو می‌شوید که هر خواسته شما را برآورده می کنند و خرید را به یک سفر شخصی و تجربه‌ای فراموش نشدنی در دنیای مد برای شما تبدیل می‌کنند.

فلسفه طراحی این خیابان در دبی مال این بود که محیطی لوکس را برای برندهای مد سطح بالا ایجاد کند و یک مقصد خرید در سطح جهانی برای رقابت و پیشی گرفتن از سایر شهرهای بزرگ در سراسر جهان باشد که بتواند برای مشتری جهانی مد لوکس و جذاب باشد. موفقیت خیابان مد دبی مال، نشان دهنده رشد گسترده‌تر بازار لوکس در خاورمیانه است. بازار لوکس خاورمیانه برای ادامه رشد آماده است و خیابان مد دبی مال به عنوان نمونه درخشانی از پتانسیل آن است.

Shopping at Fashion Avenue
Shopping at Fashion Avenue

حضور استعدادهای منطقه‌ای در Fashion Avenue

در حالی که بزرگترین و لوکس ترین برندهای فشن بین المللی در این خیابان، در دبی مال حضور دارند، خیابان مد نیز با افتخار طرح طراحان پیشرو منطقه را به نمایش می‌گذارد. برندهای مشهور دبی و منطقه مانند Amato Couture و Rami Al Ali که سنت ها و فرهنگ زیبای عربی را با مد معاصر باهم ترکیب کرده‌اند و به مشتریان خود تجربه مد متمایز و شخصی‌ سازی شده‌ای را ارائه می‌دهند.

بنابراین، شما چه از مشتریان خاص و  چه از علاقه‌مندان مد لوکس باشید که صرفاً به دنبال یک نگاه اجمالی به نفیس‌ترین پیشنهادات مد و فشن جهان هست، خیابان مد دبی مال، در انتظار شماست. این جا فقط یک مقصد برای خرید نیست. این تجربه ای است که فضای یک بوتیک لوکس و خرید لوکس را برای قرن بیست و یکم دوباره تعریف می‌کند.

همگی شاهد آن هستیم که در سال‌های اخیر فشن شو در دبی با حضور برندهای مطرح و غیر مطرح برگزار شده است. با راه‌اندازی انواع فشن‌شو در دبی امید حضور طراحان بومی و غیر بومی برای دیده شدن، بیشتر شده است. یک طراح و یا یک برند با داشتن شرایط زیر می‌تواند یک فشن‌شو در دبی داشته باشد. شما نیز به عنوان یک طراح و یا صاحب یک برند می‌توانید با فراهم کردن یک سری شرایط و برآورد هزینه‌ها، در هر یک از این ایوونت‌ها و فشن‌شوها شرکت کنید.

شرایط و ضوابط ورود کلکسیون شما به هفته مد دبی:

هفته مد دبی (DFW) تنها ایونت رسمی مد و فشن دبی است که اگر شما مایل به ارائه کلکسیون خود در آن هستید باید ۸ شرط زیر زا رعایت کنید.

۱-کلکسیون مورد نظر شما باید اولین باری باشد که در هفته مد دبی رونمایی می‌شود و قبلاً در رویداد دیگری دیده نشده باشد.

۲-لووک‌های ران وی شما نباید کمتر از ۲۵ لووک باشد و همچنین لووک‌های ارائه نباید کمتر از ۸ لووک باشد.

۳-هر لووکی که به صورت تکراری یا شبیه به طرح یک طراح دیگر باشد باعث حذف مزون و برندشما  از تقویم فشن شوو می شود.

۴- شما باید کلکسیون پوشاک آماده یا لباس اوت کوتور زنانه یا کلکسیون پوشاک آماده یا لباس اوت کوتور مردانه داشته باشد.

۵-بیش از سه سال از تاسیس برند و مزون خود در صنعت مد گذشته باشد.

۶-اگر کسب و کار شما کمتر از ۳ سال است که تاسیس شده‌است، می‌توانید با شورای مد عرب(arabfashioncouncil) برای پشتیبانی به آدرس arabfashioncouncil.com در تماس باشید.

۷- شما باید بتوانید ۲۰ روز قبل از نمایشگاه یک لاین شیت و لووک بوک تهیه کنید و تحویل دهید.

۸-اگر شما به عنوان طراح بخواهید مجموعه خود را بر اساس مشاهده-اکنون،خرید-اکنون (see now_buy now) بفروشید، باید مجموعه را در انبار موجود داشته باشید یا اینکه بتوانید در کمتر از دو هفته سفارش را تولید کنید.

نحوه انجام کار:

فاز اول – فرآیند شروع کار

شما به عنوان طراح باید تمام قسمت‌های سایت را پر کنید و حتما توجه داشته باشید که درخواست ناقص به هیچ عنوان بررسی نخواهد شد.

فاز دوم – داوری:

پس از دریافت درخواست، ابتدا هیئت منصفه بررسی‌های لازم را می‌کند و در صورت ورود به فهرست نهایی، به شما اطلاع می‌دهد. در طول این مرحله، ممکن است از شما خواسته شود که درخواست خود را با اطلاعات بیشتر مجدد ارسال کنید و چند نمونه را به دفتر شورای مد عرب بفرستید.

فاز سوم – تصویب نهایی:

 از شما در این مرحله خواسته می‌شود تا جزئیات بیشتری را در مورد مجموعه جدید بفرستید و هیئت داوران ممکن است یک بازدید کنترلی از آتلیه شما ترتیب دهند. پس از دریافت تمام اطلاعات مورد نیاز، نتیجه تایید را برای نمایش کلکسیون در هفته مد دبی به شما اطلاع خواهند داد.

در این مرحله، شورای مد عرب با شما تمامی شرایط و دستورالعمل‌ها را چک خواهد کرد. علاوه بر این، شما می‌توانید برای تهیه لاین شیت و لووک‌بوک مناسب، از تیم ارتباط با خریداران استفاده کنید. سپس شما توافق‌نامه ای را دریافت می‌کنید تا امضا کنید و از طریق ایمیل به همراه رسید پرداخت هزینه‌ها، ارسال کنید.

بودجه – پرداخت هزینه ها:

 سازماندهی و برگزاری یک فشن شو، یک عملیات پرهزینه است و شما باید بتوانید هزینه مشارکت خود را با حداقل هزینه از ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا تا سقف ۲۵۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰۰ دلار برای یک ران وی فشن شو یا تا ۲۵۰۰۰۰ دلار برای رزرو مکان برای کل روز پرداخت کنید.

در صورت درخواست، شما این حق را دارید که پرداخت خود را به دو قسط تقسیم کنید یا از شورای مد عربی برای تامین مالی درخواست وام کنید. شما با درخواست شرکت در هفته مد دبی، تایید می‌کنید که تمامی شرایط و ضوابط را مطالعه کردید و از هزینه، شرایط و ضوابط آن مطلع هستید.

سلب مسئولیت:

هفته مد دبی اعلام کرده‌است هیچ مسئولیتی در قبال فروش یا روابط عمومی اختصاصی مزون‌ها، و طراحان نخواهد داشت.

براساس اطلاعاتی که در بالا داده‌شد و سطح کاری‌تان، شما به عنوان طراح یکی از نمایشگاه‌های مد و فشن، و یا هفته مد دبی  را برای ارائه محصولات خود انتخاب و روی آن سرمایه‌گزاری می‌کنید.

نمایشگاه مد و فشن شو در دبی:

همانطور که همه می‌دانیم دبی یک بازار بین‌المللی است و بازاری ایده‌آل برای تولیدکنندگان و فروشندگان است. برندهایی از سراسر جهان گرد هم می‌آیند تا طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را به نمایش بگذارند، مانند: پوشاک، جواهرات، لباس‌های طراحان بومی، جعبه‌های هدیه، مراقبت از پوست، چرم، کریستال، حکاکی روی چوب، لوازم‌التحریر، فرش، سفالینه‌ها، شمع، ظروف، صنایع دستی، نقاشی، مواد غذایی ارگانیک، محصولات استفاده روزانه و غیره.

نمایشگاه‌های دبی اساساً در طول سال برگزار می‌شوند. برخی از آنها به صورت عمومی یا حتی در موسسات خصوصی نیز هستند. بسیاری از آنها می‌توانند رایگان یا شامل هزینه باشند.

Dubai fashion exhibitions
Dubai fashion exhibitions

در ادامه چندین نمایشگاه مد و فشن موجود در دبی را بررسی  می‌کنیم:

نمایشگاههای مد و فشن دبی

انواع ایونت‌ها و فشن‌شوها هر سال در دبی برگزار می‌شود از جمله: هفته مد دبی، هفته مد عرب، هفته مد پوشیده دبی، و هفته مد منطقه طراحی دبی (d3) و…

۱-هفته مد دبی

هفته مد دبی (Dubai Fashion Week) که توسط منطقه طراحی دبی (Dubai Design District) و انجمن مد عرب (Arab Fashion Council) تأسیس شده‌است، تنها پلت فرم رسمی مد و فشن در دبی است. اولین دوره از این ایونت اصلی مد و فشن در دبی در فوریه ۲۰۲۳ شروع به کار خود را اعلام کرد. در هفته مد دبی(DFW) نسخه پاییز/زمستان ۲۴/۲۵ یک تحول آشکار دیده شد. تأثیر و گستردگی این فشن‌شو از زمان اولین نسخه آن تا به حال که در پشت آن میراث غنی به عنوان هفته مد عرب است به وضوح دیده می‌شود. بیش از ۱۸ طراح از پاریس، لندن، اسپانیا، بیروت و امارات متحده عربی مجموعه‌های نوآورانه‌ای را برای خریداران به نمایش گذاشتند.

Dubai Fashion Week
Dubai Fashion Week
اسپانسرهای هفته مد دبی

هفته مد دبی شرکای استراتژیک قوی در این زمینه دارد: خطوط هوایی فرانسه (Air France) به عنوان شریک رسمی در ترنسفر هوایی. متا (Meta) به عنوان شریک رسمی رسانه‌ای؛ مایکروسافت (Microsoft) به عنوان شریک رسمی فناوری؛ Nothing به عنوان شریک رسمی تلفن همراه. کیکو میلانو (Kiko Milano) به عنوان شریک رسمی میکاپ؛ Schwarzkopf Professional به عنوان شریک رسمی مراقبت از مو؛ Palazzo Versace به عنوان شریک رسمی برگزاری ایونت؛ Bold Management به عنوان شریک رسمی مدیریت استعداد؛ الکترا به عنوان شریک رسمی تولید؛ و Eira Water به عنوان شریک رسمی آب آشامیدنی.

دبی پایتخت مد جهانی

در این رویداد جدیدترین کلکسین‌های طراحان بین‌المللی و منطقه‌ای (خاورمیانه) را به نمایش می‌گذارد. این هفته به عنوان یکی از معتبرترین هفته‌های مد در سطح جهان جایگاه برجسته‌ای دارد. ورود DFW به تقویم بین‌المللی مد جایگاه دبی را به عنوان پایتخت مد جهانی در کنار نیویورک، لندن، پاریس و میلان تقویت کرد. DFW به دنبال ارائه خلاقیت و تجارت مد دبی در سرتاسر جهان است و در عین حال صنعت مد عربی را از طریق حمایت، نمایش رویدادها در دبی و بازارهای صادراتی کلیدی و استفاده از دانش و منابع جمعی پیش می‌برد.

Carolina Herera in Dubai fashion week
Carolina Herera in Dubai fashion week
منطقه طراحی دبی D3

منطقه طراحی دبی (d3)  فضایی که در آن دنیای طراحی، هنر و مد در کنار هم وجود دارد، جایی که برای کشف دیدگاه‌های جدید و تغییر حالت عادی به خارق‌العاده الهام خواهید گرفت. اولین و بزرگترین منطقه طراحی در منطقه خاورمیانه هست که میزبان بزرگترین برندهای جهانی، منطقه ای و محلی در صنعت هنر، طراحی و مد است.

Dubai Design District (d3)
Dubai Design District (d3)
همکاری AFC و D3

در انجام این ماموریت، هم AFC و هم d3) dubaidesigndistrict) در چشم‌انداز گسترش صنعت مد، و رشد و تأثیر اقتصادی این بخش سهیم هستند و در عین حال جذابیت خلاقانه صنعت مد را در سطح بین‌المللی ارتقا می‌دهند. با ترویج استعدادهای محلی، منطقه‌ای و جهانی و برگزاری انواع ایونت‌های بین‌المللی مد و فشن، هفته مد دبی (DFW) همچنان به ارتقای جایگاه دبی به عنوان مرکز خلاقیت و تبادل فرهنگی منطقه خاورمیانه و پیشبرد جاه طلبی‌های اقتصادی دبی کمک بسیار زیادی می‌کند.

Dubai Design District
Dubai Design District

طراحان مشهوری در این رویداد شرکت می‌کنند. از قیبل: مایکل کورس، کارولینا هررا، ورساچه، دولچه گابانا، الی ساب، زهیر مراد، والنتینو، گوچی، پرادا، شنل، دیور، لویی ویتون،کریستین لوبوتین

علاوه بر این، هفته مد دبی به خاطر لیست سوپراستارها و سلبریتی‌های مشهور دنیا، شناخته شده‌است. شرکت کنندگان سال‌های گذشته شامل چهره‌های سرشناسی مانند کیم کارداشیان، بیانسه، ریحانا و جیجی حدید بودند.

  ۲- هفته مد عرب

هفته مد عرب (AFW) یک رویداد مد برجسته است که اولین دوره از آن در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۵ در دبی برگزار شد. در آوریل ۲۰۱۸، AFC اولین هفته مد را در عربستان سعودی با حمایت اداره سرگرمی عمومی در ریاض برگزار کرد. در ماه می ۲۰۱۸، هفته مد عرب در کشتی کروز ملکه الیزابت دوم برگزار شد تا اولین هفته مد شناور باشد.

Arab Fashion Week
هفته مد دیجیتال عرب

از مارس ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱، هفته مد عربی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ دیجیتالی شد و با مشارکت متا به صورت آنلاین پخش شد. در ۵ ژانویه ۲۰۲۱، هفته مد عربی اولین هفته مد مردانه را در تاریخ آسیا و آفریقا با همکاری فدراسیون اوت کوتور مد فرانسه که هفته مد پاریس را هماهنگ می‌کرد،برگزار شد. این رویداد سپس به صورت دیجیتالی با مشارکت متا از ۲۸ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شد و بیش از ۱٫۴ میلیارد بازدید داشت. هفته مد عرب مردان، اکنون ۴ بار در سال برگزار می‌شود. از اکتبر ۲۰۲۱ تا اکتبر ۲۰۲۲، هفته مد عرب به نمایش‌های حضوری در منطقه طراحی دبی بازگشته است. هفته مد عربی (AFW) در طول هفت سال و ۲۱ فصل خود، برخی از مشهورترین نام‌های صنعت مد مانند ژان پل گوتیه، آیریس ون هرپن و موسکینو را در تقویم خود به نمایش گذاشت.

لباس های نیمه سفارشی در هفته مد عرب

هر ساله این رویداد مهم در ماه آوریل در دبی برگزار می‌شود. این رویداد به عنوان یک رویداد منطقه‌ای برای طراحان عرب از سراسر منطقه عمل می‌کند تا آخرین مجموعه‌های خود را به نمایش بگذارند. هفته مد عرب، تنها پلتفرم مد، در سراسر جهان است که مجموعه‌های «آماده کوتور» را تبلیغ می‌کند. همچنین به‌عنوان «demi couture» یا «pret-a-couture» (نیمه سفارشی)شناخته می‌شود، این لباس‌ها گران تر از لباس‌های ready to wear و ارزان‌تر از لباس‌های haute couture است.

خریداران می‌توانند مستقیماً طرح‌هایی را خریداری کنند که می‌توانند سفارشی شوند. این ویژگی منحصر به فرد، به مدل اقتصادی مد خاورمیانه کمک می‌کند و تولید انبوه را کاهش می‌دهد. لباس نیمه سفارشی آگاهی اجتماعی و زیست محیطی را در این صنعت ارتقا می‌دهد، که شورای مد عرب به شدت آن را تشویق می‌کند.

AFW فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده آخرین ترندهای مد عربی ارائه می‌دهد. در این رویداد مخاطبان جهانی با آثار طراحان منطقه‌ای آشنا می‌شوند. طراحان برجسته‌ای که در AFW شرکت کرده‌اند عبارتند از:

Alia Bastamam

Ashi Studio

Fatima Al Otaiba

Hala Kahiki

Jumpsuit

Rabih Kayrouz

Reem Acra

Zuhair Murad

AFW همچنین به دلیل جذب مهمانان مشهور از جمله هیفا وهبی، مایا دیاب و نادین نصیب نجیم مشهور است.

۳- هفته مد لباس های پوشیده دبی

هفته مد لباس های پوشیده دبی (DMF) یک رویداد مد معتبر است که مجموعه ای انحصاری از مدهای پوشیده را از سراسر جهان ارائه می دهد. DMF که هر ساله در ماه نوامبر برگزار می شود هر سال در یک کشور برگزار میشود، در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱این ایونت در کشور امارات متحده عربی و در شهر زیبای دبی برگزار شد. Modest Fashion یک سبک جهانی است که در آن لباس ها بیشتر بدن را می پوشانند. برش های گشاد و لباس های بلند عنصر کلیدی سبک مد پوشیده هستند، اما حجاب آن اختیاری است. مد پوشیده به معنای فراگیر بودن و استقبال از انواع مختلف فرم بدن، سبک زندگی، فرهنگ ها و ادیان است. این ایونت در شهرهایی مثل لندن، جاکارتا، آمستردام،استانبول و ریاض برپاشده است.

Dubai Modest Fashion Week
Dubai Modest Fashion Week

طراحان مشهور، خریداران با نفوذ و چهره های رسانه ای برجسته از سراسر جهان را به خود جذب می کند. DMF یک رویداد مهم مد و فشن است که فرصتی بی نظیر را برای طراحان مد لباس های پوشیده فراهم می کند تا کارهای استثنایی خود را به مخاطبان جهانی به نمایش بگذارند.

از جمله طراحانی کلکسیون های خود را در  DMFبه نمایش گذاشند عبارتند از:

  • Aisha Al Raees
  • Burqa Dubai
  • Dina Tokio
  • Halima Aden
  • Haute Hijab
  • Modanisa
  • Niswa
  • Vivetta

علاوه بر این، DMF به خاطر مهمانان مشهور برجسته خود،مانند حلیمه عدن، دینا توکیو، و منال الدویان، مشهور است.

۴-هفته بین المللی فشن دبی:

کمپانی مدیریت ایونت به نام  The Opulence Events LLC به پشتیبانی انجمن بین‌المللی فشن (IFDC) برگزارکننده هفته بین‌المللی مد دبی هستند. از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۰ کشور و ۵۰۰ طراح مد در هفته بین‌المللی فشن دبی شرکت کرده‌اند. IFWD مهمترین فرصت را برای برندها فراهم می‌کند تا در بازارهای محلی و بین‌المللی شرکت کنند و در معرض دید گسترده‌تری قرار بگیرند و به راحتی برندسازی کنند.

حضور طراحان نوظهور در فشن شو در بی

هفته بین المللی فشن دبی(IFWD) بستری عالی را در صنعت مد در دبی برای جذب طراحان و برندهای بین‌المللی مختلف فراهم کرده است تا مجموعه‌های خود را به نمایش بگذارند، بازار را کشف کنند و در دبی کسب و کار راه‌اندازی کنند. این ایونت شامل فشن شو‌ها، نمایشگاه‌ها، جوایز بین‌المللی مد و رقابت طراحان نوظهور است.

IFWD از رسانه‌ها، اینفلوئنسرها و بلاگرهای محلی و بین المللی مختلف پشتیبانی می‌کند. مدل‌های برتر از ملیت‌های مختلف طراحی‌های طراحان را پوشیده و  روی استیج کت واک می‌کنند. هفته بین‌المللی مد دبی تنها هفته مد در دبی است که ابتکارات مختلفی از جمله اهدا جوایز بین‌المللی مد را در پیش گرفته‌است و به طراحان و مدگرایان شایسته جوایزی برای تشویق و ایجاد انگیزه در آن‌ها اعطا کرده‌است. علاوه بر این، “مسابقه طراحان نوظهور” با حضور استعدادهای نوظهور را برگزار می‌کند. غالبا شرکت‌کنندگان در این مسابقه دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات مد هستند.

international fashion week dubai
international fashion week dubai
شرکت‌کنندگان هفته بین المللی دبی

شرکت‌کنندگان شامل دانشجویانی از دانشگاه‌ها، مؤسسات مد و استعدادهای جوان و نوظهور طراحی مد هستند. IFWD تنها هفته مد با شایسته‌ترین شرکت‌کنندگان است که شامل افراد سلطنتی، سفیران، شخصیت‌ها، شوراها، دانشگاه‌های مد، تأثیرگذاران، وبلاگ‌نویسان، اتاق‌های بازرگانی، کارآفرینان، خریداران مد، سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها از سراسر جهان است. IFWD ارزش روابط عمومی و بازاریابی بسیار زیادی دارد.

۵- سایر نمایشگاه‌های مد در دبی:

علاوه بر نمایش‌های مد برجسته، دبی میزبان انواع رویدادهای مد کوچکتر و منحصر به فرد در طول سال است. این گردهمایی‌ها به عنوان پلتفرمی برای طراحان نوظهور عمل می‌کنند و طیف وسیع‌تری از سبک‌های مد را ارائه می‌دهند. از جمله نمایش‌های مد در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فشن سوق

هفته مد دبی مال

هفته مد لباس های پوشیده

جشنواره عبا دبی

شورای مد عرب

هفته مد DIAMOND دبی

لیگ مد عربی

ران وی BRAG (کالج هنر لندن)

علاوه بر رویداد‌های مربوط به مد و فشن شووها، چندین نمایشگاه دیگر هر ساله در دبی در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود که البته در آنها غالبا بخش مد و فشن همیشه موجود می‌باشد. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهد شد:
۱_نمایشگاه بین المللی پوشاک و نساجی

که سالی یکبار به عنوان یک نمایشگاه پیشرو در منطقه MENA برگزار می‌شود. این نمایشگاه بهترین‌ها را در منسوجات، پارچه، و انواع اکسسوری‌ها از کارخانه‌های معروف در سراسر جهان تهیه می‌کند و در معرض دید همگان قرار می‌دهد. نمایش بگذارد. این نمایشگاه هرسال در ماه می برگزار می‌شود.

۲_نمایشگاه محصولات و لوازم خانگی چینی ( China Homelife Dubai)

که به بزرگترین نمایشگاه محصولات چینی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل شده‌است. در این نمایشگاه محصولاتی از قبیل محصولات دکوراسیون داخلی خانه و محل کار، انواع مبلمان، منسوجات و پوشاک، لوازم الکتریکی، لوازم خانگی ارائه می‌شود. این نمایشگاه، دوبار در سال برگزار می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.این نمایشگاه هر سال در  ماه ژوئن برگزار خواهد شد.

۳_ نمایشگاه تجارت خاورمیانه برای صنعت زیبایی. GULF BEAUTY WORLD Middle EAST

یک نمایشگاه بین المللی برای محصولات زیبایی، لوازم آرایشی، عطرسازی، محصولات ماساژ و مراقبت شخصی و محصولات مد و لباس نیز است. این نمایشگاه عمومی سالی یکبار برپا می‌شود و هر سال نیز در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

۴_نمایشگاه مد دبی (Mode Dubai)

در این نمایشگاه بهترین برندهای مدرن و لوکس دبی و طراحان بین‌المللی در آن شرکت می‌کنند. نمایشگاه مد دبی، اولین هفته مد با محوریت مشتریان دبی، امسال برگزار می‌شود. این فشن‌شووهادر ماه آوریل ۲۰۲۴ در فستیوال آرنا‌دبی برگزار می‌شود. شما می‌توانید در این نمایشگاه در کت‌واک‌ها جدیدترین محصولات برندها را به محض ارائه به راحتی خرید کنید. همچنین از آخرین ترندها و نکات، مصاحبه‌های افراد مشهور لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید در غرفه‌های زیبایی از آخرین ترندها و خدمات در صنعت زیبایی مطلع شوید. غرفه‌های ناخن، ابرو، پوست و غیره.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا