دسته‌بندی نشدهمد در جهان

هفته مد دبی

 

دومین دوره از هفته ی مد دبی (DFW) در منطقه طراحی دبی (منطقه ای پرزرق و برق و آوانگارد که بخاطر جشنواره ها و رویدادهای هنری در زمینه های مد و فشن و طراحی و انواع گالری های شیک از آثار هنرمندان به منطقه ی طراحی دبی معروف است) در دوشنبه نهمین روز از ماه اکتبر شروع شد و تا یکشنبه ۱۵ اکتبر ادامه داشت. بزرگرین رویداد مد شهر دبی که بسیار جالب و دیدنی بود و در هفت روز برگزار شد. این رویداد مهم باعث مستحکم تر شدن جایگاه دبی در عرصه مد جهانی شد.

این رویداد بر حمایت از طراحان محلی و منطقه ای مقیم دبی تمرکز داشت. یکی دیگر از اهداف برگزاری این رویداد لوکس و پرزرق و برق، دیده شدن استعدادهای بین المللی و منطقه ای بود.

افتتاحیه هفته مد دبی

بهار تابستان ۲۰۲۴

طراحان از سراسر منطقه ی خاورمیانه و شمال آفریقا (کشورهای عربی -اسلامی) که به آن منا (Mena) گفته میشود و همچنین در سطح بین المللی از آسیا، اروپا و آمریکا طراحی های خود را به نمایش گذاشته بودند. در رویداد هفته مد دبی کلکسیون هایی از لباس های زنانه کوتور و پاییزه ۲۴-۲۳ و همچنین لباس های ردی تو وور (Ready To Wear) برای بهار و تابستان ۲۰۲۴ به چشم میخورد. انتظار می‌رود برگزاری این رویداد بزرگ طراحان، خریداران، مدل‌ها و بازدیدکنندگان بین‌المللی را پس از هفته مد پاریس برای تماشای مجموعه‌های پاییز زمستان ۲۰۲۴ به امارات متحده عربی بکشاند.

 

مد در آسیا

شورای مد عربی نماینده ۲۲ کشور است و هدف آن ایجاد یک اقتصاد مد عربی، یعنی زیرساختی برای مد در منطقه MENA است که به جایگاه دبی به عنوان یک رهبر کمک می کند. بر اساس استراتژی خود، آنها کشورهای عربی شمال آفریقا را به عنوان “بخش تامین مواد اولیه”درنظر گرفتند. کشورهای خاورمیانه را به عنوان “بخش تولید پوشاک” و کشورهای عربی خلیج فارس را به عنوان “بخش بازاریابی کالا وفروش ” می بینند. و اینجاست که دبی وارد می شود، مقصدی کاملاً جدید برای مد و هنر.

روزهای اولیه این رویداد، بسیار سرگرم کننده بود. نمایش هایی از جمله کت واک مدل ها روی صحنه، نمایشگاهها، کارگاههای متنوع و ارائه ی بسیاری از طراحان دیده میشد.

مد عربی

اولین هفته ی مد دبی که سابقا به آن هفته ی مد عرب گفته می شد در ماه مارس برگزار شد و طراحان لباس مقیم دبی مانند دیما ایاد، بوگئسا، آماتو، میسیز کیپا، گیوینگ موومنت حضور داشتند؛ می توان حدس زد که این طراحان با همان قدرت سابق در دومین رویداد دوسالانه ی طراحان منطقه حضور داشتند. در گذشته، هفته طراحی دبی (با نام قبلی) چندین موج در صنعت ایجاد کرده است، ویترین های لباس مردانه با مدل های سایز بزرگ معرفی کرده است. امسال نیز همین رویکرد در قسمت لباس های زنانه نیز به راحتی به چشم میخورد.

طراحان همچنین این فرصت را دارند که آثار خود را در هفته مد پاریس، تحت نمایشگاه اختصاصی شورای مد عرب و ارائه این رویداد در پاریس، به نمایش بگذارند. دبی به عنوان مرکز مد و فشن منطقه، مایل است خود را به عنوان پایتخت خلاقانه و یکی از مراکز مد جهانی در راستای شهرهایی مثل پاریس، میلان، لندن و نیویورک به دنیا معرفی کند.

دبی برای رسیدن به این هدف بر پنج رکن اصلی تمرکز داشه است:

D.U.B.A.I

Diversity : به معنای تنوع

Unity : به معنای وحدت

Business : به معنای کسب و کار

Ambition : به معنای کسب و کار (تجارت)

Innovation : به معنای نوآوری

طراحان هفته مد دبی

ایونت هفته ی مد عرب در منطقه خاورمیانه، در سال ای اخیر سبب شده که توجه های زیادی را به خود معطوف کرده است. این رویداد اولین بار با راه اندازی اولین هفته ی مد لباس مردانه شروع شد. کم کم سبب ایجاد فضایی برای ارائه ی کار طراحان از سراسر دنیاشد. رویدادی که به ایجاد یک بستر مناسب برای طراحان منطقه ای در مقیاس جهانی در این سالها تبدیل شد.

برند آنایا:

خانم چادوری ساماراورا، بنیانگذار و مدیر خلاق برند آنایا اصالت سریلانکایی دارد است. همچنین او قبل از راه‌اندازی خانه مد خود به نام آنایا که لباس های زنانه بسیار زیبای ردی تو ووری را تولید میکند، در لس‌آنجلس کار می‌کرد. محصولات برند آنایا به دو صورت قابل دسترسی میباشد، هم به صورت حضوری درآتلیه و نمایشگاه داخلی در دبی، و در سراسر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی، بحرین، کویت و قطر؛ و هم به صورت آنلاین.

برند لیلی بلانک:

بنیانگذار این برند لباس های لوکس، طراحی لبنانی به نام سابرینا محی الدین است که در دهه گذشته در دبی اقامت داشته است. برند لیلی بلانک در سال ۲۰۲۰ با رویکردی منحصر به فرد برای مد زنانه تاسیس شد. کلکسیون های محی الدین برای خرید آنلاین و ارسال رایگان در امارات در دسترس هستند.

برند دیما ایاد:

یکی از طراحان شرکت کننده در هفته مد دبی،  دیما ایاد بود، این طراح مقیم شهر دبی است.  این برند برای تمامی سایزها هر آیتمی از جمله انواع لباسها را تولید می کند. در اولین نمایش پری دریایی کوچولو در استرالیا، لباس های طراحی شده توسط ملیسا مککارتی پوشیده شد. مدل کالکشن تابستانی او در سال ۲۰۲۳ توسط اشلی گراهام یک مدل سایز بزرگ (plus size)بود.

برند کینکو:

طراح مد فیلیپینی مایکل کینکو در سال ۱۹۹۷ به دبی نقل مکان کرد و برند خود را در سال ۲۰۰۳ راه اندازی کرد. در طول سال ها، افراد مشهور بسیاری از طراحی های استقبال کردند. از جمله نائومی کمپبل، لیدی گاگا، ریحانا و تایرا بنکس استقبال و  استفاده کرده اند. علاقه مندان  میتوانند از آتلیه ی او طرح های او در منطقه طراحی دبی مشاهده و خریداری کنند.

برند اسلیمی:

برند اسلیمی دارای استودیویی مستقر در دبی میباشد. این برند به طراحی های عجیب و غریبش معروف است. در استودیوی برند اسلیمی در شعبه دبی آیتم های بسیار جذابی، دیده میشود. افراد مشهور در سراسر دنیا، محصولات این برند را برتن کرده اند از جمله  بیانسه که در مراسم افتتاحیه آتلانتیس رویال خود لباسی با طراحی این برند پوشیده بود.

برند گیوینگ موومنت:

این برند بومی و محلی در سال ۲۰۲۰ با تولید لباس های تفریحی- ورزشی بی جنسیت با رویکرد مد پایدار کار خود را شروع کرده است. برند گیوینگ موومنت از ۴ سال پیش تا به امروز پیشرفت چشمگیری داشته است. محصولات ورزشی ساده اما جذاب توجه همه را در مراکز خرید به خود جذب میکند. اگر شما وارد مراکز خرید در دبی شوید شاهد این خواهید بود که افراد زیادی لباس های این برند را برتن کردند. نمایندگی های این برند در جای جای شهر دبی مشاهده میشود.

برند زینا زکی:

زینا زکی، طراح لباس عراقی که به لباس های زنانه اوت کوتورش معروف است، آتلیه مد خود را در سال ۲۰۰۶ در دبی راه اندازی کرد. او پیش از این، در کویت و عراق زندگی می کرد. محصولات برند زکی در مراکز خرید کشورهای حوزه خلیج فارس به چشم میخورد. محصولات برند زینا زکی توسط افراد مشهوری از جمله لانا دل ری و کریس جنر پوشیده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا