آشنایی با رشته های حوزه مد و فشن

فشن کوریوگراف

در دنیای مد و فشن، تمرکز بر روی مدل است. اما پشت دوربین  ها، ارتشی از افراد ماهر وجود دارد که در این کار مشغول به کار هستند. یکی از شغلهای جذاب در دنیای مد، Fashion choreographe هست. تمامی برندها هنگام برگزاری کت واک خودشان از یک فشن کوریوگراف در پشت صحنه استفاده می کنند. او تمامی مدلهارو برای ورود به صحنه کت واک آماده می کند و به آنها آموزش میدهد که چطور روی استیج راه بروند و لباس ها و اکسسوری‌ها را به طور صحیح و به بهترین شکل نمایش بدهند.

علاوه بر این آموزشها، یک فشن کوریوگراف با توجه به نظر طراح و استایلیست، حسی که قرار است مدل‌ها از طریق چهره شان به بیننده منتقل کنند رو به آنها آموزش میدهد. در بک استیج هر فشن شو به یک فشن کوریو گراف با تجربه و ماهر نیاز است که بتواند تمامی مدلهارا مدیریت کند.

در صورت انتخاب این شغل علاوه بر گذراندن دوره های مد و فشن و مدیریتی، باید حتما علاقه و خلاقیت بالایی داشته باشید و به دنبال کسب مهارت و تجارب جدید باشید تا بتوانید به عنوان یک فشن کوریوگراف ماهر در بین طراحان و استایلیست ها شناخته شوید.

 شش مؤلفه مهارتی که مهمترین عامل تعیین کننده موفقیت در این شغل چذاب در دنیای مد هست. در اینجا لیستی از مهارت های مورد نیاز برای این شغل جذاب آمده است:
۱) خلاقیت
۲) رهبری
۳) ارتباطات
۴) مشاهده
۵)  مشتری مداری
۶) شخصیت مثبت

نکات مثبت این شغل، انگیزه افراد را با کار سخت مداوم و پراز چالش بالا می‌برد. این لیستی از نکات مثبت در این حرفه هست که با هم به بررسی آنها می پرداریم:
۱) دستمزد بالا
۲) جذابیت
۳) بازاریابی
۴) موقعیت شغلی و اجتماعی بالا
۵) استاندارد بالای زندگی

این متن به شما کمک می‌کند تا با خود فکرکرده و بررسی کنید که آیا علاقه شما به این شغل صرفاً یک شیفتگی ظاهری است یا واقعاً چیزی است که می‌خواهید تا آخر عمر انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا