آشنایی با رشته های حوزه مد و فشن

تصویرسازی لباس Fashion Illustration

یکی از زیرشاخه های هنرهای تجسمی، تصویرگری و یا تصویرسازی لباس می‌باشد که در حوزه مد و فشن نیز هم طرفداران زیادی پیداکرده است.  هنر تصویرسازی به یکی از جذاب ترین مشاغل در صنعت مد و فشن تبدیل شده است. تصویرسازی لباس در دنیای مد و فشن و یا Fashion Illustration راه ارتباطی تصویرگرمد و فشن با متخاطبین خودش است. تصویرگری مد و فشن یعنی کشیدن و طراحی ایده های اولیه طراح، که قرار است، دیزاین و طراحی و تولید شود. درواقع یک تصویرگر، شمایل اولیه برای تولید هرچیزی در حوزه مد وفشن است، از لباس گرفته تا کیف و کفش و انواع اکسسوری ها حتی مدل میکاپ و مدل های مو… را به روی کاغذ می آورد. این ایده ها و طرح ها توسط تیم برند تغییر و تکمیل میشود و یا در بعضی موارد حتی رد میشود.

روش های تصویرسازی لباس

کشیدن  این طرح ها به دو صورت امکان پذیر است. ۱-روش دستی    ۲- روش دیجیتال ؛ در روش دستی با انواع تکنیک ها طرح ها را می توان رنگ و دیزاین کرد، ماژیک، مداد رنگی، آبرنگ، گواش، راپید و پاستل. در بعضی موارد از تکنیک های دیگری مثل کلاژ هم اسفاده میشود که خیلی جذاب هست و طرح را سه بعدی و حجیم می کند. در روش دوم تصویرگر به کمک نرم افزارها این کار رو انجام میدهد که برای این کار به یک سیستم کامپیوتر احتیاج هست. در صورت استفاده از صفحات دیجیتال مثل تبلت به یک قلم نوری احتیاج دارید.

تصویرسازی در جذب مشتریان جدید

مشتریان همیشه به دنبال طرح های جدید طراحان لباس هستند. بنابراین مسلم است که وقتی یک مجموعه عرضه میشود، منتظر چیزی هستند که قبلاً ندیده اند. طرحی های کالکشن جدید و تصاویر آن را می توان حتی قبل از رونمایی آنها منتشر کرد تا برای همگان جذابیت ایجاد کرد. در واقع این کار، مشتریان را به دیدن محصول واقعی علاقه مند و البته منتظر نگه می دارد و در عین حال نگاهی دزدکی به مجموعه می دهد. از آنجایی که تصویرسازی ها چنین جایگاه مهمی در طراحی مد دارند، برای هر طراح مد خیلی مهم است که تصویرسازی مد را بیاموزد. هر دوره طراحی مد در هر جای دنیا بر تقویت مهارت های تصویرسازی تاکید دارد. علاقه مندان در این دوره ها کلاس هایی با درس هایی در این زمینه می گذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا